Pagina's

vrijdag 3 januari 2014

Kerstboom taart

Tweede kerstdag kwamen mijn zussen, zwager en neefjes bij ons gourmetten. Als dessert wilde ik eigenlijk iets simpels maken, omdat je met gourmetten toch al veel eet. Dus hadden we als toetje deze kerstboom taart met ijs en vruchtjes. De taart viel toch weer wat groter uit dan gepland, maar hij viel wel in de smaak bij de gasten. Als basis had ik een 3 laags taartje gebakken in een vorm die ik daarvoor heb en ik had hem daarna bijgesneden in een kegelvorm zodat het meer op een kerstboom leek. Deze heb ik met ganache bedekt en daarna met groene fondant puntjes versierd. Daarna heb ik met geel, rood en wit fondant de boom als een echte kerstboom versierd. Met kerstballen, slingers en een piek er bovenop. De gele en witte fondant heb ik nog extra laten glimmen met wat goud en zilver eetbaar poeder.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...