Pagina's

donderdag 4 oktober 2012

Snoephuisje taart Marieke

Voor mijn nichtje Marieke heb ik een snoephuisje taart gemaakt. Ze was maandag jarig en ik wilde een leuke toepasselijke taart voor haar maken. Ze is de laatste tijd druk bezig met een huisje voor zichzelf te zoeken, maar dit is nog niet gelukt. Daarom nu toch een eigen huisje, al is het dan in de vorm van een taart.
 

Voor de vorm van het huisje heb ik een cake gebakken in een standaard cakevorm. Deze heb ik toen doormidden gesneden, op elkaar gestapeld en in de vorm van een huisje gesneden.
Voor de laagjes tussen de cake en het bekleden van de cake heb ik witte chocolade ganache gebruikt. Daaroverheen heb ik met twee kleuren roze fondant het huisje beplakt.
Om de snoepjes goed aan de fondant te laten plakken heb ik eiwitglazuur gebruikt. Dit gebruik ik ook om koekjes te versieren en is ook zeer geschikt voor op taarten, omdat het hard wordt als het opdroogd. De snoepjes die ik gebruikt zijn hartsnoepjes en kleine gekleurde marshmallowtjes. Om het huisje helemaal af te maken heb ik met de eiwitglazuur nog wat versieringen toegevoegd.
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...