Pagina's

woensdag 28 januari 2015

Gingerbread huisje

Ik wilde deze kerst graag een gingerbread huisje maken. Bij veel kook- en bakprogramma's zie je ze langskomen en met de kerst wordt het steeds meer een trend, ook hier in Nederland. Voor de koek heb ik een engels recept gebruikt en voor het ontwerp van het huisje heb ik zelf een schets gemaakt op basis van plaatjes op internet. Ik wilde een redelijk simpel ontwerp maken, omdat het de eerste keer was. Ik ben erg tevreden over het resultaat. De losse onderdelen heb ik met eiwitglazuur aan elkaar geplakt en dat werkte erg goed. In de raampjes heb ik zuurtjes gesmolten door ze in de oven met de koek mee te bakken. Dat geeft een leuk gekleurd effect, vooral als je lichtjes in het huisje zet waardoor het door de raampjes heen schijnt. Volgende kerst maak ik er zeker weer een.





1 opmerking:

  1. Oooh Judith, wat een pláátje, die gekleurde raampjes zijn perfect! En hebben jullie 'm eigenlijk ook opgegeten? Lieve groetjes enne .. ga zo door, dan zie ik je nog wel een écht eigen huis bakken om in te wonen :))

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...