Pagina's

donderdag 27 december 2012

Eerste kerstdag-dessert

Eerste kerstdag waren we uitgenodigd om te komen eten bij mijn zus.
We hebben allemaal een gang gemaakt, mijn zus Jantine het voorgerecht, mijn zwager Robert en mijn zus Marjan het hoofdgerecht en ik het dessert.
 
Mijn zus had het voorgerecht een curry met gamba's en zelfgemaakt naanbrood.
Mijn zwager en zus hadden het hoofdgerecht hertenbiefstuk met gekarameliseerde witlof, aardappeltjes en een salade met zalm en pesto.
En ik had voor het dessert een kerstster-taart, kerstboom-meringue, kerstkoekjes en stracciatella-ijs.
 
 
De meringue heb ik met voedingskleurstof groen gemaakt en mooi in de vorm van een kerstboom gespoten. Daarna heb ik ze met pareltjes en sterretjes versierd.
 
 
 
De kerstkoekjes had ik gezellig zondag met mijn nichtje en zus gebakken. Een beetje een kersttraditie omdat we dat vroeger altijd met de kerst deden samen.
 

 
  De kerstster taart heb ik in verschillende lagen gebakken in de vorm van een ster en daarna opgestapeld met frosting ertussen. De buitenkant is ook met frosting bedekt en daarna versierd met gekleurde sprinkels en kerstfiguurtjes.
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...