Pagina's

zondag 26 augustus 2012

Koekjes met eiwitglazuur

Ik bakte vroeger altijd met de kerst koekjes met mijn zus en nichtjes en dat was altijd erg gezellig. We versierden ze dan met mooi gekleurd glazuur van water en poedersuiker. Het nadeel van dat glazuur was dat het niet hard werd.
 
Daarom ben ik op zoek gegaan naar een recept voor glazuur wat wel hard word, waardoor je de koekjes beter kan versieren. Ik kwam uit bij een eiwitglazuur recept. Het word vaak gebruikt om koekjes te glazuren, waar kan ook op taarten gebruikt wordt voor decoratie.
 
Ik ben hier dus maar mee aan de slag gegaan en dit is het resultaat.

 
Het glazuur beviel me erg goed, het was makkelijk te maken en goed te kleuren met voedselkleurstof. In het begin was het wel iets te dik om goed te verwerken dus ik heb er wat water bij gedaan en daarna ging het wat beter. Ik moet nog wel wat werken aan mijn nette lijntjes trekken, maar dat gaat denk ik steeds beter hoe meer ik oefen. De koekjes waren erg lekker dus ik denk dat ik maar veel ga oefenen om mijn techniek te verbeteren.
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...